Obchodní podmínky

Veškeré požadované změny proti standardním „Obchodním podmínkám HPST, s.r.o.“ prosím uvádějte přímo v objednávkách nebo ve smlouvách. Pokud ve smlouvě nebo v objednávce není uvedeno jinak, řídí se obchodní vztah mezi kupujícím (objednatelem) a HPST, s.r.o., těmito obchodními podmínkami.

 

  1. Objednávka, kupní smlouva – veškeré dodávky zboží a služby HPST, s.r.o. (dále jen HPST), jsou realizovány na základě písemné objednávky nebo kupní smlouvy. Objednávky spotřebního materiálu a servisních služeb mohou být zasílány i faxem nebo elektronickou poštou. Objednávky přístrojů a kupní smlouvy přijímá HPST pouze jako písemné originály podepsané statutárními zástupci kupujících organizací nebo jimi zplnomocněnými osobami. Závazné jsou objednávky a kupní smlouvy podepsané statutárním zástupcem HPST nebo faxové a elektronické objednávky zpětně potvrzené pracovníky HPST.
  • Kupující může provádět změny ve svých objednávkách pouze písemnou formou a po dohodě s HPST, kupující hradí veškeré dodatečné náklady spojené se změnou objednávky.

  • HPST vyrozumí kupujícího neprodleně o všech modelových změnách nebo inovacích produktů v průběhu realizace objednávky/kupní smlouvy kupujícího. Pokud tyto změny nevedou ke zhoršení parametrů zboží nebo k navýšení jeho konečné ceny, může je HPST provést bez písemného souhlasu kupujícího.

  • V ostatních případech může HPST provádět změny v objednávce pouze po dohodě a písemném potvrzení této dohody kupujícím.

 

  1. Nabídky, ceny – ceny zboží a služeb jsou uvedeny v nabídkách HPST. Pouze tyto cenové informace jsou závazné. Pokud není uvedeno jinak, mají nabídky platnost 30 dnů od jejich vystavení.

  • Ceny jsou vždy uváděny bez DPH, v případě potřeby je DPH v nabídce uváděno jako samostatná položka. O DPH jsou ceny navýšeny při fakturaci podle zákonů platných v den zdanitelného plnění.

  • Výsledná cena uvedená v nabídce na zboží je konečná a zahrnuje dopravu, pojištění a další výdaje spojené s dovozem zboží na místo určení.

  • V některých případech jsou v cenách zahrnuty i servisní služby – instalace, familiarizace, školení atd., bližší informace, pokud nejsou uvedeny v nabídce, podává obchodní zástupce HPST.

  • Nabídky za HPST podepisuje obchodní zástupce, který nabídku zpracovává.

 

  1. Dodávka zboží – zboží je dodáváno na místo určení a v termínu specifikovaném v objednávce nebo v kupní smlouvě, HPST zodpovídá za ztráty nebo poškození zboží až do doby jeho předání kupujícímu přepravcem. Převzetí zboží stvrzuje kupující svým podpisem přepravních dokumentů. V této fázi kupující stvrzuje, že zásilka má přepravnímu dokumentuodpovídající počet balení (krabic, palet atd.) a že zásilka není zřetelně poškozena.

  • V případě dodávky spotřebního materiálu nebo zboží, které nevyžaduje instalaci servisním technikem HPST, kupující sám provádí detailní kontrolu jednotlivých položek zásilky a informuje okamžitě HPST o případných závadách nebo nedostatcích. V těchto případech HPST akceptuje eventuální reklamace nejdéle do pěti pracovních dnů od převzetí zásilky kupujícím od dopravce.

  • V případě dodávky zboží, které vyžaduje instalaci servisním technikem HPST, zůstává zásilka po převzetí kupujícím od dopravce nerozbalena. Detailní převzetí zboží provede s kupujícím servisní technik HPST a veškeré nedostatky a závady poznačí do instalačního protokolu HPST.

  • Technická dokumentace – uživatelské příručky – jsou dodávány v anglickém a českém jazyce.

  • Součástí dodávky přístrojů je prohlášení o shodě zařízení dle ustanovení zák. č. 22/1997 Sb.

 

  1. Platby, obchodní informace – kupující obdrží písemné potvrzení objednávky, eventuálně potvrzenou kupní smlouvu. Se zásilkou obdrží detailní dodací list s popisem a množstvím dodávaného zboží/služeb. HPST vystavuje faktury na zboží/služby po dodání na místo určení. Splatnost faktur, pokud není specifikováno jinak, je 14 dnů na spotřební materiál a servisní díly a služby, 21 dnů na analytické systémy a konfigurace. Faktury obsahují všechny náležitosti daňového dokladu dle zákona č. 235/2004 Sb., v platném znění. Kupující se stává vlastníkem zboží dnem jeho úplného zaplacení. Dokladem zaplacení je potvrzení peněžního ústavu kupujícího o uskutečnění bezhotovostního převodu na účet prodávajícího.

 

  1. Instalace přístrojů, školení, záruka – v případě, že součástí dodávky zboží je i instalace, provádí se na základě výzvy kupujícího, nejpozději však do 30 dnů po dodávce zboží. Záruka na přístroje Agilent Technologies a jejich doplňky je 24 měsíců od instalace, záruka na přístroje jiných výrobců se řídí záručními pravidly těchto výrobců a může být specifikována v průběhu nabídkového řízení. Pokud není uvedeno jinak, je záruka na přístroje jiných výrobců standardně 12 měsíců od instalace. Na  potřební materiál a náhradní díly je záruka 3 měsíce po dodání. Záruka se vztahuje na závady způsobené vadou materiálu nebo výrobní vadou. Pokud není instalace provedena do 30 dnů po dodání zboží, může kupující požádat o odklad – prodloužení záruky - po dohodě s pracovníky analytické divize HPST. V případě písemně neodůvodněného prodlení v instalaci ze strany kupujícího začíná záruční lhůta automaticky dnem dodání na místo plnění.

  • Součástí instalace je prověření funkčnosti zařízení a základní seznámení s obsluhou (familiarizace). Náplň familiarizace se řídí osnovou HPST, která je součástí instalačního protokolu. Instalace a seznámení s obsluhou jsou stvrzovány oboustranným podpisem na instalačním protokolu.

  • Pokud je součástí dodávky i školení obsluhy, dodává se formou skupinových školení v rámci kurzů, jejichž termíny vypisuje HPST v průběhu roku. Kupující je o těchto termínech informován servisem HPST.

 

  1. Záruční a pozáruční servis přístrojů – zabezpečuje HPST prostřednictvím proškolených servisních techniků na základě požadavků kupujících. V průběhu záruční lhůty jsou závady řešeny expresním způsobem při zahájení řešení závady nejpozději do 48 hod. Pozáruční závady mohou být řešeny v rámci servisních smluv s HPST nebo formou individuálních objednávek. Servisní objednávky přijímá servisní oddělení HPST, s.r.o. Pro urychlení řešení závad u výrobků Agilent Technologies využívá servisní oddělení HPST evropské konzultační středisko Agilent Technologies a jeho expertní systém se znalostní databází. V některých případech může být závada na základě doporučení výrobce řešena výměnou přístroje nebo jednotlivých modulů.
    Pozáruční opravy jsou účtovány jako materiál spotřebovaný při servisním zásahu, čas strávený u zákazníka a cestovní zóna podle platného ceníku HPST.

 

  1. Servisní smlouvy, preventivní prohlídky, kvalifikační služby – rámcové servisní smlouvy se uzavírají s kupujícím jak na provádění oprav po dobu trvání smlouvy, tak i  na preventivní prohlídky a kvalifikační služby poskytované v tomto období (viz Rámcová smlouva o poskytování servisních služeb společností HPST, s.r.o., která je samostatným dokumentem HPST). Rámcová servisní smlouva definuje způsob spolupráce mezi zákazníky HPST a servisem HPST v oblasti poskytování a využívání servisních služeb HPST, včetně prodeje servisních dílů a spotřebního materiálu v rámci poskytování těchto služeb a je na vyžádání dostupná v obchodním i servisním oddělení HPST.

  • Ceny preventivních prohlídek a kvalifikačních služeb zahrnují i dopravu, vystavení protokolů a kvalifikační dokumentace. Ceny preventivních prohlídek a kvalifikačních služeb nezahrnují náklady spojené s opravou při údržbě shledaných závad. Opravy závad jsou v tomto případě řešeny jako zvláštní placená oprava na základě individuální objednávky.

  • Kvalifikační služby navazují vždy na preventivní údržbu, bez které je nelze dodat.

  • Termín plnění – v případě servisní smlouvy je po nahlášení závady zahájen servisní zásah do dvou dnů (48 hod.). V případě preventivní údržby a kvalifikačních služeb je činnost plánována společně s objednatelem tak, aby vyhovovala objednatelem stanoveným lhůtám a termínům. Požadavky na termín kvalifikačních služeb předává objednatel HPST nejpozději 10 pracovních dnů před tímto termínem.

  • Servisní oddělení HPST, s.r.o., přijímá objednávky na servisní práce v pracovní dny: pondělí–čtvrtek, 8:30–17:00 hod.; pátek, 8:30–15:00 hod.

  • Nahlášení závady, popř. požadavku na termín kvalifikačních služeb, provádí objednatel telefonicky na telefonním čísle 244 001 237 a následně písemně poštou, elektronickou poštou nebo faxem na čísle 244 001 235.

  • Servis HPST je oprávněn vydávat osvědčení o přístrojích pro potřeby auditů a kontrolních orgánů laboratoří v rámci regulovaného prostředí podle SOP Agilent Technologies, eventuálně jiných výrobců laboratorní techniky, která je součástí této smlouvy. Objednateli – zodpovědné osobě dle čl. II. 1. servisní smlouvy – je předáván originál certifikátu k provedené kvalifikační službě potvrzený odpovědným nebo pověřeným zástupcem odběratele a servisním technikem HPST, který kvalifikační službu provádí.

  • Servisní listy (CSO) – po splnění každého servisního zásahu je zodpovědné osobě dle čl. II. 1. servisní smlouvy zaslána kopie servisního listu potvrzeného odpovědným nebo pověřeným zástupcem objednatele a servisním technikem HPST, s. r. o.

 

  1. Sankce – v případě prodlení kupujícího s úhradou faktury se sjednává úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky denně, nejvíce však 5 % z celkové ceny. Povinnost uhradit platbu je splněna připsáním fakturované částky na účet prodávajícího.
    V případě prodlení prodávajícího s dodáním zboží dle předmětu smlouvy vzniká kupujícímu právo účtovat prodávajícímu smluvní pokutu ve výši 0,05 % za každý den zpoždění, nejvíce však 5 % z celkové ceny.

 

  1. Vyšší moc – Žádná ze smluvních stran nenese odpovědnost za nesplnění smluvních povinností v důsledku vyšší moci. Pro účely této smlouvy se za vyšší moc považují případy, které nejsou závislé na smluvních stranách a nemohou je ovlivnit. Pokud tato vyšší moc netrvá déle než šest (6) měsíců, prodlužuje se plnění závazků o dobu trvání této vyšší moci. V případě trvání vyšší moci déle než šest (6) měsíců, je nutné řešit vzniklou situaci vzájemnou dohodou mezi kupujícím a prodávajícím.
    Nastane-li situace vyšší moci, uvědomí prodávající okamžitě kupujícího písemně o  takovém stavu a jeho příčině a rovněž o jeho skončení. Jestliže Kupující neuvede písemně jinak, Prodávající pokračuje v plnění svých závazků podle smlouvy, dokud je to rozumně praktické a musí hledat všechny rozumné alternativní prostředky pro plnění smlouvy, kterým nebrání událost vyšší moci.

 

  1. Ostatní obchodní podmínky HPST – Řídí se ustanoveními Občanského zákoníku České republiky č. 89/2012 Sb. v platném znění v době předání těchto podmínek kupujícímu.

 

V Praze dne 1. ledna 2017                                                                                                                 RNDr. Karel Vranovský, CSc., jednatel společnosti HPST, s. r. o.